Το Ολοκαύτωμα στα ελληνικά σχολικά εγχειρίδια Ιστορίας


Άγγελος Παληκίδης
Λέκτορας Διδακτικής της Ιστορίας
Τμήμα Ιστορίας & Εθνολογίας
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης


Τα σχολικά εγχειρίδια στην Ελλάδα αποτελούν τη βασική και, σε πολλές περιπτώσεις, τη μοναδική πηγή ιστορικής γνώσης για τη σχολική εκπαίδευση, ενώ προβάλλουν την κυρίαρχη ιδεολογία και υποβάλλουν τις ερμηνευτικές οπτικές για το ιστορικό παρελθόν. Αντικείμενο της παρούσας εισήγησης είναι η θέση που κατέχει το Ολοκαύτωμα στα σύγχρονα εγχειρίδια Ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού, Γ΄ Γυμνασίου και Γ΄ Λυκείου. Επιχειρείται να απαντηθούν ερωτήματα όπως:
  • Πώς ορίζεται το Ολοκαύτωμα;
  • Ποιες ερμηνευτικά-εξηγητικά σχήματα για το Ολοκαύτωμα, από αυτά που αναπτύχθηκαν στη μεταπολεμική ιστοριογραφία ή στο δημόσιο χώρο, υιοθετούνται; Ειδικότερα, πώς συνδέεται το Ολοκαύτωμα με τα ιδεολογικά χαρακτηριστικά και τις πρακτικές του ναζισμού;
  • Αν και με ποιον τρόπο αναδεικνύονται οι τοπικές εκφάνσεις του Ολοκαυτώματος στον ελλαδικό χώρο;
  • Μνημονεύεται η παρουσία εβραϊκών κοινοτήτων στον ελλαδικό χώρο πριν από το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου