Η διδασκαλία του Ολοκαυτώματος στη Γερμανία, Αγγλία, Γαλλία, Ιταλία και Ελλάδα. Προβλήματα και αναστοχασμός

Βασιλική Σακκά,
Δρ Ιστορίας και Εκπαίδευσης Ενηλίκων,
Σχολική Σύμβουλος

Το Ολοκαύτωμα διδάσκεται συστηματικά τα τελευταία 15-20 χρόνια στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης. Η Γερμανία, η Αγγλία, η Γαλλία αποτελούν παραδείγματα για διαφορετικούς λόγους η καθεμιά ενώ συγχρόνως είναι οι χώρες με τους καλύτερα επιμορφωμένους πάνω στο αντικείμενο εκπαιδευτικούς και στις οποίες έχουν εκπονηθεί συστηματικές σχετικές έρευνες. Οι πολυπολιτισμικές κοινωνίες των χωρών αυτών, οι συμπαγείς μουσουλμανικοί πληθυσμοί στο έδαφός τους, οι ανταγωνιστικές μνήμες και το ναζιστικό παρελθόν αποτελούν προκλήσεις για τους διδάσκοντες. Η Ιταλία αποτελεί ενδιαφέρουσα περίπτωση με τη διδασκαλία του Ολοκαυτώματος να κορυφώνεται μέσα από τα εκπαιδευτικά ταξίδια στο Άουσβιτς -με αμφισβητούμενα παιδαγωγικά οφέλη, ενώ στην Ελλάδα το Ολοκαύτωμα ουσιαστικά δεν διδάσκεται. Η εισήγηση παρουσιάζει στοιχεία και τον σχετικό διάλογο που αναπτύσσεται διεθνώς για την αποτελεσματικότητα των διδακτικών προσεγγίσεων του Ολοκαυτώματος, εντάσσοντας την αναγκαιότητα συστηματικής προσέγγισης του αντικειμένου στην Ελλάδα στο πλαίσιο της νεοναζιστικής απειλής και των νέων κοινωνικοπολιτικών συγκειμένων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου